tirsdag den 3. maj 2011

Ding-Dong! The Witch Is Dead

Det er helt off-Topic, og uden for tema, men jeg synes alligevel, at det er værd at kigge lidt på hvordan medierne, og vores egene politikere, behandler nyheden om Osama Bin Ladens død.
Af Hanne

Både politikerer og medierne synes nemlig at kamme fuldstændig over i upassende glædeshyl over at Osama Bin Larden er blevet dræbt/afgået ved døden. (Ordlyden kommer lidt an på hvem man er).

Nu er jeg ikke udpræget vildt med terrorister, men jeg synes alligevel, at overskrifter som disse går over stregen.




Man skal ikke lede længe efter den danske udgave af jublen - se bare her på Politikken, hvor de danske politikere udtaler sig. Om at det er en fantastisk ting, at manden er død, og at det er svært ikke at synes at verden er et bedre sted nu.

Jeg er ikke pro-Bin Laden, bestemt ikke - men jeg er saftsusme pro-god tone i medierne. Og jeg synes ikke man kan høre kammertonen for tiden.

Men hvad synes du? Er jublen i orden eller ej?

4 kommentarer:

  1. I'm with you all the way. For hvornår er det blevet okay at slå et andet menneske ihjel af simpel og primal hævnlyst?

    SvarSlet
  2. Det er især dumt, fordi Bin Ladens død nok ikke kommer til at formindske terrorismen i verden.

    SvarSlet
  3. Jeg er enig med kirken på Nørrebrogade, som jeg lige nu ikke kan huske, hvad hedder: "Hallo! Et drab er aldrig en fantastisk begivenhed!"

    SvarSlet
  4. Ida Rud: Ja, der er selvfølgelig nogle store følelser på spil - især i USA, men jeg mener bestemt også, at man skulle have gået rettens vej..

    Lotte S: Nej det er nok ikke det, der tipper læsset, men det kommer til at betyde en hel masse for USA og især Obama. Det viser jo, som de selv siger, at krigen mod terror har resultater. At det er så er 10 år efter 9/11 og nok ikke kommer til at have en synderlig stor effekt i virkeligheden, er jo så en anden snak.

    Spirrevip: Nøjagtigt - det er jo præcis det det hele handler om. At det aldrig er fedt når nogen dør - ligemeget hvem det er.

    SvarSlet