fredag den 27. maj 2011

spot update

Så er første dag på Spot ovre, for mit vedkommende. Vi sluttede aftenen med en gang Drum 'N' Bass i Ridehuset. F.U.K.T.
Sigurd stod forrest og dansede med nogle venner. Jeg tog lige en slapper ude i siden af salen (så vidt det er muligt med den bas). Hvis jeg havde haft mere energi havde det helt sikkert været fedt - det var det i hvert fald oppe foran.

Her er i øvrigt vores liste over Spot Festival-gængere:

Modebloggeren
- plateausko og sort tøj i eksperimenterende snit. Eller Brenda Walsh-klon. Spejlrefleks.

Norse Project-hipsteren
- skjorten knappet helt op og en kasket der sidder flabet. Muligvis strikhue der er ved at flygte fra hovedet. Arbejder i tøjbutik og roder med lidt DJ-halløj i fritiden.

Den klassiske hipster
- Ironisk overskæg/alvorligt fuldskæg, briller,evt butterfly eller skovmandskjorte eller kombination. Mulepose/stofnet med tryk. Lædersko.

Se-mig-jeg-er-musiker-musikeren
- Uniformen består af læderjakke, solbriller og frisure fra en svunden tid. Eksempelvis Den introverste Guitarist, der er så introvert at pandehåret hentes helt omme i nakken. Stramme bukser og slidt t-shirt.

Vesterbro-hipsterinden
- Håret i en knold og tøj med afrika-mønstre. Sneakers. Studerer grafisk design. Elsker at klippe ting ud af farvet karton og lave en fiks lille flyer til en fest på studiet.

Arkitektstudenten
- Naturligt hår i klassisk frisure, evt med et twist (fx. Den Halve Gryde: pandehår der begynder bag ved ørerne og er enormt lige.) Ensfarvet tøj. Smykker fra lokale kunsthåndværkere.

Branchepersonen
- Backstagepas og skuldertaske. Står ikke stille med mindre det er under en koncert. Drikker fadøl og har gerne bakkenbarter.

Fairtradefreaken
- Arbejder for Mellemfolkeligt Samvirke, Amnesty, Røde Kors eller lignende. Frivilligt, selvfølgelig. Vindjakke med logo, jeans og uforståeligt meget energi.

Eks-festivalgængeren
- Er fanget i et hus i forstaden med sin kone og sine børn det meste af året. Kommer kun en sjælden gang i mellem ud og bliver som regel enormt fuld og råber ting til musikerne (og lidt til sig selv) om sidste gang de var til koncert med dem (for 10 år siden).

AD'eren
- Se Vesterbro-hipsterinden. Dog med briller og en Mac under armen. Hænger ud på lynfabrikken.

Økomor
- Striksweater og Marimekko. Gummistøvler. Porcelænsøreringe. Paraply.

Amatørfotografen
- Spejlrefleks. Kortærmet T-shirt udenpå Langærmet T-shirt. Tager udsynet.

Efterskoleflipperne (færdes kun i flok)

- Efterskolehættetrøje, hjemmelavede dreadlocks på retur. knyttet armbånd og dåseøl.

Hjemme fra asien

- Jeg fandt mig selv i Inden-håret/jeg fandt mit hår i Indien. Grønt og orange tøj i groft vævet bomuld. Dreads eller langt hår. Praktiske trekkingsko eller Teva-sandaler.

1 kommentar: