fredag den 15. april 2011

Den første gang jeg ...

Hermed næste temarunde, som skal bestå af fritvalgte fortolkninger af halvsætningen Den første gang jeg ...

Jeg lægger ud med et fundet objekt fra google-alderen, idet den almægtige Google-søgning gerne ret repræsentativt skulle vise, hvilke emner allerflest mennesker finder allermest interessante:

Første gang jeg så mit land som et land og ikke blot omgivelser og egne og landsbyhuse og natur var engang min far lod mig styre flyvemaskinen selv, eller i hvert fald lod han som om, jeg styrede den, mens jeg sad på skødet af ham og forsøgte at styre efter skyerne og da vi tippede den venstre vinge nedad kunne jeg se markerne som geometriske felter og søerne som mørkeblå og aldrig har jeg set noget så stort være så overskueligt men samtidig fortalte han mig, at Danmark var så meget større end vores lille hjørne af det. For tiden skrumper det ind, landet, nogle sætter bomme og grænsevagter op, og jeg synes det begynder at klemme for meget, at stramme og snære og pladsmangle, selv for os, som er født her og således har vores på det tørre og orden i papirerne, begynder det at blive for småt. I dag kan jeg alt for godt se mit land som et land men jeg har så meget desto mindre lyst til, at det skal være mit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar